שיא האבסורדיות נשבר היום בכותל

שיא החוצפה נשבר הבוקר בכותל 

 מאבטחים מטעם רב הכותל מנעו מלוחמי ששת הימים כניסה לכותל עם ספר תורה

חרדי לאחד הלוחמים: "מה לך ולכותל? לא אתם שחררתם את הכותל, הקדוש ברוך הוא שחרר אותו"

הצנחן מייקל לניר:

"נמאס לי לשבת בכורסה ולראות את נשות הכותל נלחמות.
החלטתי להצטרף אליהן ולהגן בגופי על הדמוקרטיה והשוויון"

מאבטחים מטעם רב הכותל, מנעו הבוקר מ- 50 צנחנים ולוחמי ששת הימים כניסה לכותל עם ספר תורה. הלוחמים, יחד עם 300 נשים וגברים, שהגיעו לתמוך בנשות הכותל בתפילת ראש חודש חשוון, הצטרפו כדי להביע את מחאתם על ביטול מתווה הכותל. הלוחמים הניפו שלטים: "תומכים במתווה הכותל" "הכותל שוחרר לכולם ולכולן".

במהלך העימות עם המאבטחים הופל ארצה מיכה עשת, מפקד גדוד 66 בחט' 55 חוד החנית, ממשחררי הכותל המערבי, שנשא את ספר התורה, עת ניסה יחד עם עשרות מחבריו הלוחמים להכניס את ספר התורה לתוך רחבת הכותל. למרות שספגו מכות ומהלומות, הלוחמים הגנו על הספר בגופם ומנעו את לקיחתו על ידי מאבטחי רב הכותל.

הצנחן מיכה עשת, מגד' 66: "שחררנו את הכותל עבור כולם וכולן, איננו יכולים עוד לעמוד מנגד כשהכותל מנוהל לפי גחמותיו של מיעוט קיצוני, שהשתלט עליו וניכס אותו לעצמו. הצטרפנו לנשות הכותל כדי להבהיר לכולם ולכולן שלהיות עם חופשי בארצנו כולל גם נשים".

הצנחן מייקל לניר, מגד' 66: "נמאס לי לשבת בכורסה ולראות את נשות הכותל נלחמות. החלטתי להצטרף אליהן ולהגן בגופי על הדמוקרטיה והשוויון. זו רק ההתחלה. אנחנו כאן במטרה להחזיר את הממשלה ליישום מתווה הכותל. הכותל כפי שהוא היום לא מייצג ישראלים רבים, ואני ביניהם. המתווה לעומת זאת, מאפשר לכל אחד ואחת למצוא לעצמו מקום בכותל. אנחנו מקווים שהכותל יפסיק לשרת רק מיעוט קיצוני שניכס אותו לעצמו".

בבסיום תפילת שחרית בעזרת הנשים, הצטרפו נשות הכותל לצנחנים שהמתינו להן עם ספר התורה בכניסה הדרומית לכותל. במהלך העימות צעק גבר חרדי כבן 50 לעבר אחד הלוחמים: "מה לך ולכותל? לא אתם שחררתם את הכותל, ריבונו של העולם שחרר אותו".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "מיכה עשת, גיבור היום, הוא הוביל את חבריו הלוחמים לשחרר את הכותל בשנית, הפעם מידי מיעוט יהודי קיצוני שהשתלט עליו. אנו מקוות שהלוחמים הוותיקים ירתמו את הציבור להצטרף באופן אקטיבי למאבק על מתווה הכותל, המגשים את ערכי היסוד עליהם מושתתת מדינת ישראל".

בהתייחסה לצעיר חרדי, שניסה להיכנס לכותל עם סכין קומנדו ונתפס ע"י המאבטחים בכניסה העליונה לכותל (מהשוק), הוסיפהענת הופמן: "הכתובת על הקיר ברורה נוכח ההסתה נגד נשות הכותל זה יגמר בדם. מתווה הכותל הוא הפתרון היחיד שמקובל על כולם, ועל הממשלה לפעול ליישומו".

ביום רביעי האחרון (18.10) פרסם בג"צ את החלטתו בעניין עתירת נשות הכותל נגד משטרת ישראל ורב הכותל. בעתירה שעניינה אוזלת היד של הרשויות בטיפול ומניעת האלימות נגד נשות הכותל, קבע בית המשפט כי על המשטרה והקרן למורשת הכותל לפנות מהמקום כל מי שמפריע לתפילה. בית המשפט גם קבע כי על המשטרה והקרן למורשת הכותל לדווח לו על הצעדים שננקטו בטיפול באלימות ובהפרעות למתפללות.

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, המייצגת את נשות הכותל בעתירות: "האלימות וההתנכלויו נגד נשות הכותל בתוך עזרת הנשים נמשכו גם בראש חודש זה והפריעו לתפילה. רק לאחר לחצים רבים הואילו המשטרה והקרן למורשת הכותל לבצע את תפקידם ולפעול נגדם, אולם זה היה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. אנו נשוב לבית המשפט ונתבע ממנו להורות למדינה לנקוט צעדים נחרצים שיבטיחו תפילה ללא הפרעות וללא איום על שלומן של המתפללות".

צילום: הילה שילוני

דילוג לתוכן