נשות הכותל משיקות קמפיין ציבורי חדש שכותרתו: “כולנו נשות הכותל”

מאי 18 2015

נשות הכותל משיקות קמפיין ציבורי חדש שכותרתו: “כולנו נשות הכותל”

המטרה: להחזיר את הכותל לידי כו-לם

ולעצור את תופעת ההצקות, ההטרדות והאלימות

כנגד נשים המבקרות בכותל

בעקבות יום ירושלים, ולקראת תפילת ראש חודש סיון, שתתקיים מחר (שלישי, 07:00, בכותל) יוצאות נשות הכותל בקמפיין ציבורי חדש שכותרתו: “כולנו נשות הכותל”. מטרת הקמפיין להחזיר את הכותל לידי כו-לם ולעצור את תופעת ההצקות, ההטרדות והאלימות כנגד נשים המבקרות בכותל. לקמפיין יצטרפו גם הצנחנים, ששחררו את הכותל במלחמת ששת הימים, ושרבים מהם הביעו גם בעבר הזדהות ותמיכה בפעילות נשות הכותל.

מדובר בקמפיין פייסבוק שיכלול עדויות של עשרות נשים, נערות וילדות ישראליות – שיוצגו באמצעות פוסטים וצילומי וידאו שיועלו לעמוד הפייסבוק של נשות הכותל. עדות ראשונה עלתה אתמול, לציון יום ירושלים, וגרפה תגובות רבות מצד הגולשים.

ענת הופמן, יו”ר נשות הכותל: “במהלך פעילותנו שמענו סיפורים קשים מצד נשים שחוו הטרדות ואלימות בעת ביקוריהן בכותל. האלימות מתאפשרת הודות לתקנות שהתקין רב הכותל, הנאכפות על ידי גוף בלתי מקצועי ובלתי מפוקח – הקרן למורשת הכותל. נוצר מצב אבסורדי שהכותל מתנהל על פי תקנות אלה, שאינן תואמות את הפסיקה ואת חוקי המדינה, ויש לשנות מצב זה לאלתר“.

ביחס לכותרת הקמפיין – “כולנו נשות הכותל”ציינה הופמן כי:

המצב כיום הוא שגורמים קיצוניים חרדים ניכסו לעצמם את הכותל, וההתנהלות בכותל, שלא על פי דרכם, גוררת פגיעה פיסית ומילולית בנשים, נערות וילדות. זו כבר לא הפגיעה החודשית במתפללות מקבוצתנו בלבד, זה נוגע בכל אחת ואחת מאיתנו, בנשים יהודיות, מישראל ומהתפוצות, המגיעות לבקר ולהתפלל בכותל מדי יום ביומו, ונותרות עם חוויה קשה של פגיעה, הדרה וחוסר שייכות”.

Skip to content