תוכן השאלה:
כאשר אני (או כל אחד אחר) נמצא ברחבת הכותל, ושם נמצאות נשות הכותל, בלבוש לא צנוע עם טלית ותפילין, ומשחקות עם ספרי תורה, ועושות חילול ה´, האם עלי למנוע זאת בירי על הנפשות הרלוונטיות, במידה ולא ניתן למנוע זאת בדרך אחרת?
תוכן התשובה:
שלום
עליך לעשות תשובה על ההוא אמינא להרוג אדם, ובייחוד להכריע כך מחלוקת. כך אינה דרכה של תורה, אלא בשיחה ובמחלוקת נוקבת ללא אלימות בצידה.
שאלות מעין אלו נועדו מסתמא להצית אש בקרב המחנה שלנו, ולא מגיעות ממקום של לב טהור ובקשת ד´, ואני תמהה מי עומד מאחוריהן ומבקש לדמם את המחלוקת על זהותה היהודית של המדינה היקרה שלנו.
לפיכך התלבטתי אם להתיחס לשאלתך כל עיקר, אך כיוון שאולי יש אדם במקום כלשהו שאכן יש לו הוא אמינא להרוג אדם אחר, ואולי אכן שאלת בכנות, לפיכך החלטתי לענות לשאלתך, תוך הדגשה שהיא איננה לגיטימית.
רק בי"ד מוסמך יכול להורות על מיתת אדם מישראל, ובימינו הדבר לא קיים עדיין עד שיחזור חושן המשפט למקומו בלשכת הגזית או לפחות בסנהדרין קטנה של כג´.
ועוד, שעיקר הכרעת הרפורמה אינה באלימות אלא בחיזוק האלטרנטיבה של נאמני התורה הקד´, והתרחקות מהם ומהמונם, והרשעה כעשן תכלה כשיגבר אור תושב"ע באומה.
לכן אין לנהוג כפי שהצעת, ואת המרץ שלך והרצון לתקן את המציאות תפנה ללימוד תורה ולחינוך הדור הבא לקדושה והשפעה באהבה.
מגמת האומה הפנימית היא כלפי מעלה, חוזרת לאלהיה בתודעתה, ובכך דורנו שונה מדור המתיוונים ששם המגמה היתה להיפך לקראת גלות וגם ההדרכה המעשית היתה שונה בשל כך.
כאמור לעיל, עליך לעשות תשובה על הרצון לכער את המחלוקת הערכית בישראל, ואם אכן היתה לך הו"א לרצוח, עליך לעשות מהפך בחייך לעדינות החיים והפסקת האלימות.
על כל פנים, כיוון שיתכן שאתה מתכוון לדבריך, פניתי עתה למשטרת ישראל לבדוק את הנושא ולאתר אותך לעצירתך מבעוד מועד.
הרבה בריאות