מאמרים הלכתיים
חביבה נר דוד- נשות הכותל מבקשות
מכתב תגובה לרונית פסקל, מייסדת הארגון 'נשים למען הכותל'. המכתב מדבר על הבדלי השקפות העולם בין שני הארגונים, כאשר ההבדל העיקרי הוא הגישה הפמיניסטית העצמאית שנוקטות נשות הכותל לעומת הכניעה לסמכות הגברית השייכת ל'נשים למען הכותל'.
על תפילת נשים בשמחת תורה במעלה אדומים.
שני הצירים של נשות הכותל – הרב שרלו
לכותל המערבי 2 תפקידים: מקום פיזי אליו מתכנס כל עם-ישראל ומקום רוחני, המקום בו נכרתה הברית בין בני-ישראל לא-לוהים.
הרב שרלו טוען כי שני הצירים לא סותרים, אלא להיפך. אם המקום לא יהיה קדוש, אזי לא ימשכו אליו אנשים, ואם המקום לא יהיה שייך לכלל ישראל, הוא לא יהיה קדוש. יש למצוא דרך, לדעת הרב שרלו, להביא את שני הצירים יחד לידי ביטוי.
האשה הניצבת- תפילת חנה- ישי רוזנצבי
היתר לאישה לעלות לתורה– בלוג של אסא קידר
על ההיסטוריה של "כבוד הציבור" ועל ההבדל בין יהדות אשכנס לתרבות ספרד בעניין עליית נשים לתורה.
שו"ת נשים וקריאה בתורה- הרב גולינקין
שאלות ותשובות בעניין נשים וקראיה בתורה בציבור
מאמר העוסק בקשר בין פמיניזם לרוחניות, על הממשק של הרוחניות הפמיניסטית והיהדות וכן עוסק בשאלה, למה הניו אייג' מעריץ נשיות.
המאמר מתעמק בשאלה האם נשים מחוייבות במצוות ציצית ואם לא, האם יכולות לחייב עצמן במצווה?
נשים בחוץ -נשים בפנים- חנה ספראי
המאמר דן במקומן של נשים במדרש
מדריך למניין רב הלכתי – אליצור א. ומיכל בר-אשר סיגל שבט ה'תשס"ח
המאמר מציג את חלקי התפילה בהן נשים יכולות לשמש שליחות ציבור.
דניאל שפרבר, כבוד הציבור וכבוד הבריות, דעות 16, תשס"ג
כיוון שהעיקרון של כבוד הבריות עולה על העיקרון של כבוד הציבור בטיעוני ההלכה הקלסית מאמר זה טוען שקהילה בה נשים באמת מעוניינות בהשתתפות גדולה יותר בטקסים ובתפילות, וחוסר היכולת להשתתף באופן פעיל גורמת להן קשיים ומצוקה, יש לקרא לנשים ולתת להן לקרא בתורה
הרב דוד ביגמן, עיון מחודש ב"קול באשה ערוה", 2008
עניין "קול באשה ערוה" נדון רבות בהקשרים רבים בעיקר בתשובות של גדולי הדור האחרון. נבחן את העניין על פי המקורות המרכזיים. למען הבהירות ייבחנו המקורות באופן עניני ללא סטייה לאין ספור נקודות נספחות הקשורות בסוגיה זו ולא על פי הסדר ההיסטורי.
הרב מוניק זיסקינד גולדברג, נשים וקריאת התורה בציבור
ברוב בתי הכנסת הקונסרבטיביים בתפוצות ובישראל נשים עולות לתורה וקוראות בה, ואילו ברוב בתי הכנסת האורתודוקסיים רק גברים קוראים ועולים לתורה. מטרתינו בחוברת זו היא ללמוד את המקורות העוסקים בעלייה לתורה של נשים, ולברר את ההלכה בנושא זה.