תפילת ראש חודש אב של נשות הכותל התקיימה בסימן אהבת חינם ותפילה לשלום

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "לאחרונה שמענו שלא מעט נשים, המתגוררות ביישובי עוטף עזה, התריעו בפני גורמי הביטחון כי הן שומעות רעשי חפירות מתחת לפני הקרקע ("זה נשמע כמו כפיות מכות זו בזו"). היום בדיעבד כשמסתבר שהיה צדק בדבריהן, המסקנה היא שכדאי להקשיב לקול הנשי, הן בתפילה והן ביתר תחומי החיים"

תפילת ראש חודש אב של נשות הכותל התקיימה הבוקר בעזרת הנשים בכותל המערבי, בסימן אהבת חינם ותפילה לשלום. 

לתפילה הגיעו למעלה מ- 120 נשים, שהתפללו לשלומם ולביטחונם של חיילי וחיילות צה"ל ולרפואתם השלמה של הפצועים. 

במסגרת התפילה חגגו המתפללות בת מצווה לנערה לולי פורטנוי, שהגיעה מארה"ב. לולי לא הייתה היחידה שהגיעה בימים קשים אלו מחו"ל לחזק ולתמוך במדינת ישראל, נשים רבות עשו זאת, והן הגיעו בין היתר גם לתפילה – ביניהן סבתא, אם ובת. המבקרות כובדו על ידי נשות הכותל בעלייה השנייה.

התפילה נחתמה בשירת ההמנון הלאומי, התקווה.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "לאחרונה שמענו שלא מעט נשים, המתגוררות ביישובי עוטף עזה, התריעו בפני גורמי הביטחון כי הן שומעות רעשי חפירות מתחת לפני הקרקע ("זה נשמע כמו כפיות מכות זו בזו"). היום בדיעבד כשמסתבר שהיה צדק בדבריהן, המסקנה היא שכדאי להקשיב לקול הנשי, הן בתפילה והן ביתר תחומי החיים".

"נשות הכותל" נאבקות לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הן מבקשות להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי. נשות הכותל משתתפות בחודשים האחרונים בדיוני ועדת מנדלבליט, במטרה להשפיע על עתידו של הכותל המערבי.

לעיתונאים בלבד: אושרת בן שמשון, אושר תקשורת, 0522-631444

דילוג לתוכן