ראש חודש תמוז / רחל כהן-ישורון

עוכבתי על-ידי השומר בכניסה לרחבת הכותל, שהתעמק בחשדנות בתיקון הקוראים הגדול שלי ופשפש בכיסוי הטלית. כאשר התקדמתי לכיוון עזרת הנשים יכולתי לשמוע את אהובה בץ מובילה את תפילת השחרית בקול חזק ויפהפה. מסביבה התפללו כ-60 נשים, וכ-10 גברים שעמדו מאחורי עזרת הנשים ונראו כתומכים של נשות הכותל.

לא היו תקריות יוצאות דופן במהלך התפילה: כמה גברים צרחו לעברנו מעזרת הגברים, ונשמעה גרירת כיסאות מאיימת – אבל הכיסאות נותרו על הקרקע. בתקרית המצחיקה ביותר הייתה מעורבת אישה חרדית שצווחה עלינו שאנחנו עושות "דברים מוזרים" ומפריעות לתפילה שלה – אבל ברגע בו קולה הגיע לשיאו, השתתקנו כולנו בשל תפילת העמידה. גם היא השתתקה במהרה!

פראן אימרמן הובילה את תפילת ה"הלל" בשמחה רבה, ולאחר מכן צעדנו אל מחוץ לרחבת הכותל, שם התאחדנו עם ספר התורה האסור שלנו. כמובן שבהדרך שרנו את מה שהפך כבר להמנון הלא-רשמי שלך הקבוצה: "עוזי וזמרת יה, ויהי לי לישועה…"

אני אישית נהנית מההליכה הזו, ומנצלת את ההזדמנות לנופף בברכה לקבוצות התיירים הנכנסים לרחבת הכותל.

התרגשות רבה אחזה בקרב כל הקוראות והעולות לתורה, אפילו זכינו לנעלות לתורה כלה, שהגיעה לקרוא ולברך לפני יום חתונתה. כמובן שלא פזפזנו את ההזדמנות לרקוד ולפצוח בשירת "סימן טוב ומזל טוב". לאחר מכן התפללנו להחלמתם של רבים, בהם אפילו נלסון מנדלה.

התפילה החודש הוקדשה לגלעד שליט, ששבוי כבר חמש שנים בידי החמאס בעזה. אמו, אביבה שליט, הוזמנה לתפילה, אך נבצר ממנה להגיע. פתק עליו חתמו רבות מנשות הכותל, בו נכתבה תפילה הקוראת לשלומו ולשחרורו המהיר, הוטמנה בחריצי הכותל, יחד עם תפילות רבות…

העונג הטעים נתרם על-ידי הרבות קים גרינגר ולינדה הנרי גודמן, יחד עם החזנית ג'וזי וולף. לאחר מכן איחלנו אישה לרעותה "חודש טוב" וכל אחת הלכה לדרכה, מחוזקת בשל התפילה, וכרגיל, מעט עצובה בשל הקשיים שבקיום טקס תפילה פשוט בכותל.

נשים עם טליתות ותפילין מתפללות בכותל

–          רחל כהן ישורון

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן