נשות הכותל חוגגות את אדר ב' בכותל המערבי

ב7 במרץ, 2011 בשעה 7:00 בבוקר, נשות הכותל תתכנסנה בעזרת הנשים בכותל המערבי לחגוג את אשר חודש אדר ב'.

חגיגת פורים תהייה אירוע מרכזי עבור נשות הכותל. אסתר המלכה היא מקור השראה עבור הקבוצה ומתוך מגילת אסתר במילים של מרדכי: " כי אם החרש תחרישי בעת הזאת, רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר….ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות?"

ענת הופמן יו"ר נשות הכותל אומרת כי:" נשות הכותל מחויבות ומקבלות השראה מדברי מרדכי לאסתר. הוא אומר לה לדבר ולהשמיע את קולה. באותו האופן ליהדות העולם אסור להחריש לנוכח חוסר הצדק וחוסר השוויון אשר נהוגים בכותל המערבי. אנו פונות ליהודים באשר הם גברים ונשים לעזור לנו "לכבוש מחדש" את הכותל המערבי ולהפוך את המקום הקדוש ביותר ליהדות למקום ששייך לכולנו".

נשות הכותל תתכנסנה גם ב 21 במרץ בשעה 10:30, בכותל המערבי לקריאת המגילה. הופמן אשר תגיע מחופשת לבחור ישיבה אמרה: " המגילה אמורה להיקרא בפני קהל גדול כיוון שכתוב: "ברוב עם הדרת מלך", ההאדרה של האל מחייבת את הקול של רבים- גברים ונשים. הכותל המערבי חייב להפוך למקום בו קולן של נשים איננו מושתק.

נשות הכותל הן קבוצה של נשים ישראליות מזרמים שונים ביהדות, בתמיכה של נשים יהודיות מכל העולם, אשר נאבקות על זכותן התפלל בעזרת הנשים בכותל המערבי, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, לקרא בתורה בקול ולשיר כשהן עטופות בטלית.

דילוג לתוכן