נהלים חדשים בכותל המערבי – הגבלות נוספות על נשים

14 דצמבר 2012

נהלים חדשים בכותל המערבי – הגבלות נוספות על נשים

בראש חודש טבת, נר שישי של חנוכה, ארבע נשים נעצרו ע"י המשטרה בכותל המערבי, אחת מהן נעצרה עוד בטרם נכנסה לרחבה של הכותל.

לפי המשטרה הוראה החדשה התקבלה ב -6 בבוקר, אשר אוסרת על נשים להיכנס לרחבת הכותל המערבי (לפני עזרת הגברים והנשים) כאשר ברשותן "כלי קודש"-  טלית או תפילין .

הבוקר נשות הכותל הגיעו לתפילת ראש חודש, כולן נעצרו בשערי הכניסה לרחבה וכלי הקודש שלהן נלקחו בעמדת הבידוק הבטחוני, זאת כאשר הגברים נכנסו באופן חופשי עם טליתות ותפילין.

לדברי נשות הכותל להוראה זו אין בסיס חוקי במקום פומבי כמו הרחבה של הכותל. הרב שמואל רבינוביץ אשר עומד בראש הקרן למורשת הכותל, ארגון חרדי שכולו גברים, העביר הוראה דומה בעבר אשר אסר על הכנסת ספרי תורה לרחבת הכותל והוא והקרן פועלים כדי להגביל את תפילתן של הנשים בעזרת הנשים.

המתפללת הראשונה שנעצרה בתואנה של הפרעה לשלום הציבור, עוד בבידוק הביטחוני, הייתה רחל כהן ישורון שהיא חברת הנהלת נשות הכותל. רחל סירבה להסיר את הטלית שלה. שלושת הנשים הנוספות כללו שתי צעירות מאנגליה אשר באו לישראל לשנה לאחר סיום הלימודים ואת הרב אליס פרישמן מניו ג'רסי. כולן נחקרו ושוחררו מספר שעות אח"כ  לאחר שסירבו לחתום על הודאה שהן ביצעו משעשה שיכול לפגוע בשלום הציבור.

מנהיגים יהודים ברחבי העולם הביעו בחודשים האחרונים את מחאתם על ההגבלות והמעצרים של הנשים אשר מתפללות בעזרת הנשים בכותל המערבי ושלחו  מכתבי תמיכה בנשות הכותל ובמאבקן נגד הדרת נשים.

נשות הכותל הן קבוצה של נשים ישראליות בתמיכה של נשים יהודיות מכל העולם, אשר נאבקות  מאז  1989 נגד הדרת נשים ועל זכותן של להתפלל בעזרת הנשים בכותל המערבי, המקום הקדוש ביותר לכל עם ישראל, לקרוא בתורה בקול ולשיר כשהן עטופות בטלית.

מטרתנו לשנות את הסטטוס קוו הקיים שמונעה מנשים מלהתפלל באופן חופשי בכותל המערבי,  ולהשיג הכרה בזכותנו הבסיסית להתפלל, ולקרא בתורה כאשר אנחנו עטופות בטלית. נשות הכותל שותפה לפעילות הרחבה של קבוצות אחרות הפועלות לקידום פלורליזם דתי בישראל. נשות הכותל מציעה תרומה ייחודית בדרישתה לקבל חזרה את הזכות לתפילת נשים בקבוצה בכותל המערבי.

למידע וקשר נוסף ניתן לפנות את media@womenofthewall.org.il או להתקשר לשירה פרוס 0546898351

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן