נאום בעצרת נגד כפיה דתית / נופרת פרנקל

חברות יקרות וחברים יקרים

“כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים” אמר הנביא ישעיהו. לכל העמים- קל וחומר לכל היהודים והיהודיות, על כל גווניהם וזרמיהם. נסיונות הפטריארכיה השוביניסטית החרדית להפוך את הכותל לבית כנסת חרדי לא יצלחו. הכותל הוא בית התפילה של כולם ושל כולן.

מצוות ציצית ניתנה ע”י ה’ לכל יהודיה ויהודי, ללא קשר למינם, אך השולט החרדי בכותל חש כי קיום המצווה ע”י נשים שומט את קרקע השליטה מתחת לרגליו. יכולתו להמשיך ולדכא את ציבור הנשים ולהרחיקן מעבודת ה’ נתונה בסכנה ועל כן הוא יוצא נגדנו.

היום אנחנו, כל הנאספים כאן, מוכיחים לעם ישראל כולו, בארץ ובתפוצות, כי “פגיעה ברגשות הציבור” איננה נחלתו הבלעדית של הציבור החרדי. גם אנחנו ציבור- ציבור המשלם מיסים ומתגייס לצה”ל ולשירות לאומי.הגיע הזמן לשים קץ לאבסורד שלפיו מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין חופש פולחן ליהודים!

כבת לתנועה המסורתית- קונסרבטיבית, וחברה בארגון “נשות הכותל”, המאחד נשים מכל הזרמים ביהדות- רפורמיות, אורתודוכסיות וקונסרבטיביות, אני קוראת לרב רבינוביץ’ לזכור כי בתור הממונה על המקומות הקדושים עליו לייצג את כל היהודיות והיהודים המעוניינים לשפוך שיחם לפני בורא עולם בכותל.

אני תפילה כי ה’ יברך את עמו ישראל באהבת איש לרעהו ואשה לרעותה ויקויים בנו:
“ונותנים באהבה רשות זה לזה להקדיש ליוצרם בנחת רוח”.

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן