משרוקיות וכרזות נאצה – כן, ספר תורה ושופרות -לא

ראש חודש אלול:

למעלה מ- 60 מתפללות הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש אלול עם נשות הכותל. בכניסה לכותל נאמר למתפללות שרב הכותל נתן הוראה לא לאפשר הכנסת שופרות לאתר; זאת למרות שאין תקנה או חוק האוסרים זאת. לאחר ויכוח עיקש של ענת הופמן, אושרה הכנסת השופרות.

לאחר חודשים רציפים בהם הצלחנו להכניס ספר תורה ולקרוא בו, הפעם מאמצינו לא צלחו וספר התורה נתפס בכניסה, הוחרם ונשאר לפקדון בידי סדרני הכותל.

בניסיון נוסף להבטיח ספר תורה בתפילת ראש החודש, נכנסה הגבאית וחברת ההנהלה רחל כהן ישורון לעזרת הגברים כדי להעביר ספר אחד מתוך 150 ספרי תורה שנמצאים שם לשימוש כל גבר. סדרני הקרן למורשת הכותל ושוטרים שהיו במקום מנעו ממנה גישה לספרי התורה וכך נאלצה מנכ"לית נשות הכותל, לזלי זקס לערוך את בת המצווה שלה והקריאה הראשונה שלה, ללא ספר תורה. צפו בכתבה שפרסמו ערוץ 2 בעניין.

במהלך התפילה קראו נשים חרדיות קריאות גנאי נגד נשות הכותל, שרקו במשרוקיות, תופפו וצעקו כדי להפריע את התפילה ואף הניפו כרזות נאצה.  

סדרני הקרן למורשת הכותל, שדיברו איתן במטרה להניא אותן מכך, לא לקחו מהן את המשרוקיות ושלטי הנאצה ולא הרחיקו אותן מהמקום. המשטרה לא התערבה למרות ההפרעה לסדר הציבורי.

המדיניות החדשה של המשטרה היא לא להתערב ולא לפעול נגד אלו המפריעות לתפילת נשות הכותל. הכותל הופד לידי סדרני הכותל המערבי, המקבלים הוראות ומשכורות מרב הכותל והתוצאות בהתאם. מרגע שהחלו הנשים החרדיות בהתפרעותן, לא יכולנו להתפלל בשקט.

במסכת ברכות כתוב כי "אין עומדין להתפלל אלא מתוך כובד ראש. חסידים הראשונים היו שוהין שעה אחת ומתפללין כדי שיכוונו לבם לאביהם שבשמים אפילו המלך שואל בשלומו לא ישיבנו ואפילו נחש כרוך על עקבו לא יפסיק"

אנחנו מוסיפות שאפילו נסיונות החרדים להפריע את תפילתנו ומדיניותו המפלה של הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל סדרני הקרן למורשת הכותל והפרעות החרדיות לא מנעו ולא ימנעו את תפילתנו.

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, היועצת המשפטית של נשות הכותל: "ההפרעה המתמדת לתפילת נשות הכותל מהווה עבירה פלילית של הפרעה לחופש הפולחן המחייבת את התערבות המשטרה והרחקת המפריעות. מההתנהלות של גורמי האכיפה האחראים על הסדר הציבורי בכותל, היה ברור היום שיש אי הבנה לגבי החוק בעניין זה"

את תפילת החודש סיימנו עם תקיעה בשופרות ופתיחת שערי שמיים.

דילוג לתוכן