הודעה לעיתונות 12.8.18: נשות הכותל – המשטרה מסרבת להגן עלינו

נשות הכותל: המשטרה מסרבת להגן עלינו!

נשות הכותל הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש אלול בליווי מאבטחות בשכר

לאחר שבחודשים האחרונים המשטרה מסרבת להגן עליהן ומתעלמת מהאלימות הקשה נגדן

ענת הופמן, יו"ר הארגון: "תומכת שלנו שהגיעה עם הצנחנים עדיין מעוכבת לחקירה לאחר שהסיטה את היד של נערה חרדית שירקה עליה. אחד מתומכינו נעצר בגלל שהדף את הדחיפות נגדנו ולעומת זאת כל התלונות שהפנינו לשוטרים – זכו להתעלמות"

תפילת ראש חודש אלול עם נשות הכותל התקיימה הבוקר בהשתתפות כ- 130 מתפללות, בצל אלימות והתנכלויות נגדן. לאור האנדרלמוסיה בכותל, וסירובה של המשטרה להגן על נשות הכותל בחודשים האחרונים, שכר הארגון מאבטחות בשכר, ששמרו על המתפללות במהלך התפילה. בנוסף, עשרות צנחנים שלחמו בירושלים ב- 67' הגיעו להגן על המתפללות, לאחר שהתקוממו על שריפת סידור התפילה של נשות הכותל בחודש שעבר. בסיום התפילה תקעו המתפללות בשופרות.

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "זה אבסורד שקבוצת מיעוט, שבית המשפט קבע שיש לה זכות חוקית להתפלל, נאלצת לשכור שומרי ראש משלה, משום שהמשטרה – שאמונה על הגנה על המתפללות בכותל – נוקטת עמדה נגדן ומסרבת להגן עליהן.

"אחת מהתומכות שלנו שהגיעה עם הצנחנים, עדיין מעוכבת לחקירה, לאחר שהסיטה את היד של נערה חרדית שירקה עליה. אחד מתומכינו נעצר בגלל שהדף את הדחיפות נגדנו, ולעומת זאת כל התלונות שהפנינו לשוטרים על אלימות נגד המתפללות – זכו להתעלמות".

לדברי עו"ד אורלי ארז לחובסקי, היועצת המשפטית של נשות הכותל: "גם היום ספגו נשות הכותל אלימות קשה שכללה דחיפות, מכות, שריטות ויריקות. כדי להוסיף חטא על פשע – משטרת ישראל התעלמה לחלוטין מתלונותיהן של המתפללות על התנכלויות חמורות כלפיהן, ובכך עודדה את המפריעות והבריונים להמשיך באלימות. התנהלות שערורייתית זו יש בה הפקרה מוחלטת של שלומן וביטחונן של נשות הכותל באופן שמהווה התפרקות מסמכות של המשטרה".

על אודות "נשות הכותל"

קבוצת נשים דתיות מכל הזרמים (אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות), הנאבקות למעלה מ- 29 שנה למען חופש דת ושוויון זכויות לנשים בכותל המערבי. הקבוצה מבקשת להתפלל במסגרת ההלכה היהודית, בקבוצה ובקול, לקרוא בתורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי.

מצורפים סרטוני וידאו – לשימוש חופשי.

דחיפות ואלימות נגד נשות הכותל – קרדיט צילום – גל זיו

תקיעה בשופר תוך כדי שריקות בראש חודש אלול – קרדיט צילום גל זיו

הצנחנים מאבטחים את נשות הכותל כשבנות אולפנא מתקיפות את ענת הופמן,
ביציאה מתפילת ראש חודש אלול – קרדיט צילום גדעון נשר

דילוג לתוכן